Monday, February 28, 2011

KELETIHAN

memang betul la kan org cakap ..berniage ni memenatkan..walaupun 3 hari je aku berniage,letih die cm da berbulan berniage..tp pengalaman yang sgt menarik..berniage ni ajar kite tok bersabar dan sentiase berserah pada Allah..sbb Allah da janjikan rezeki yg byk dari berniage..mase berniage ad pesaing yg sgt dekat..kwn2 kite jgk plak tu..tp nk wat cm mne da mmg tu je yg termampu dijual..klu aku la ad peluang cm mereka mmg lagi byk bende aku jual..smlm ad citer sedey iaitu saye xboleh berniage utk minggu pernghayatan islam...sedey gile...bru berangan nk jual aiskrim..tp xpe..maybe nk suruh saye study kot..xnk plak byk bende yg tertangguh bile berniage ni...test mmg byk tp satu pown xdpt nk study..xpe la..bak kate mak saye yg tercinta belajar perlahan2,slow2 jgn pakse diri..yeah!saye akn mempraktikkan nye sekarang..haha..padahal dari dulu lahi cmtu..org semua da siap notes da ni tggl nk hafal je,saye baru nk bukak buku..hehe..kelakar..tp pape pown saye mmg nk berniage suatu hari nanti..bisnes LANGSIR!

ni minah dari india diimport tok tlg jual..



ni la gerai saye dan kawan saye...

kepenatan sbb xde kerusi..

Wednesday, February 23, 2011

cabaran dan dugaan

hari yg membebankan pemikiran saye walaupun saye habis kelas pada pukul 12.30..saye di uji oleh Nya utk menyelesaikan masalah dalam masalah..agak byk masalah di situ..dan setiap masalah itu perlukan kehadiran saye pada keitka dan waktu itu..tp dgn kuasa Nya saye dpt byk bantuan dari rakan2 yg tak pernah hilang dari saye...terima kasih sgt2..saye juga diuji bagaimana utk menghadapi situasi dimana kita perlu membuat keputusan dgn tepat supaya tidak menyesal kelak..saye telah membuat keputusan terhadap sesuatu tapi saye tak tau la nk kate tepat atau tidak kerana akhir nye saye tidak berjumpe dgn si dia yg bername penyelesaian atau erti kate lain conclusion nye..tp ape yg boleh saye kate kan di sini saye dan kwn2 saye telah cube melakukan yg terbaik dan yg termampu..maaf kepada mereka yg sedih dgn berita ini.."People could say anything about what u do, but only you could understand what r u done"..dan akhir nye saye bersyukur sebab saye terpilih utk diuji seperti ini..kerana hanya DIA yg MAHA MENGETAHUI..dan melalui ujian ini membuat kan saye lebih mengenali org sekeliling saye dan diri ini...apa-apa pun ALLAH ADA BERSAMA MU...


 
air yg memulihkan hati yg kesakitan...
p/s: kepada sesiape yang berjaye bawak saye bercuti di pulau akan saye belanje beliau!nk g pulau!please.......

Thursday, February 17, 2011

6 jam

terbaik la..ngadap lapto selama 6 jam..smpi sekarang x ilang pening lagi..cm mne??hehe..tu la padah nye kalu wat assingmnt lmbt..tp xpe...saye redha ngn ape yg terjadi dan saye bersyukur sbb saye berjaye siap kan nya dgn jaya nye..thanks to nani sbb bagi coding yg sgt membantu..smpi saye nangis kot nk wat assgmnt tu.tetibe bleh blackout plak melati time tu..mmg fadup la..hehe..hari sblum tu tngn saye da melecur kne minyak panas sbb ad kenduri kt umah dekan..berkorban demi dekan yg tercinta...hehe..tp saye happy skrg ni..sbb ape yg patot saye buat da buat da..hehe..mule2 ingt nk wat post sedey tp xjd...sbb saye ngh seronok ad org puji senyuman saye...terima kasih puan masrina..kaunselor saye yg terbaik...kepada hafiza jom la balik!xlarat da nk dok sini...kepala saye da pening da ni..dayah yg baik hati da beli kn makanan...sayang dayah!x sabar nk tggu pojie balik...ronggeng!

dayah busuk!

Sunday, February 13, 2011

kurang atau lebih?


hye..lame da x update blog yg bosan ni..saye sgt busy lately..
org tamak salu cmni..smpi modul pown kne ponteng..kesian kan saye..tapi kalau saye xbuat macam tu saye x dapat rase erti kehidupan sbg seorg pelajar...=)
just wanna share n selalu tertnye.............
kenape manusia selalu rase yg diri die kekurangan?sedangkan hakikat nye Dia da bagi kite mcm2 utk hidup..saye selalu rase saye ni org yg se
rba kekurangan..saye selalu terfikir mcm mne yg di katakan seseorg tu sempurna..dan akhir nya saye terjumpe satu jwpn yg boleh mbuatkan saye rase saye tiada kekurangan tetapi saye tidak sempurna..sbb hanya satu sahaja yg tiada kekurangan dan sempurna..cube bayang kan kalau semua org sempurna..dunia ni tak kan jadi sesuatu
yang menarik utk dipelajari..dan lagi manusia a
d keistimewaan yang tersendiri..dua insan xboleh menjadi satu insan yang same..kerana mereka saling melengkapi..dan pada ketika ini saye mencari pelengkap diri saye...=)


*dlm kelas java...hehehe..