Wednesday, March 20, 2013

Lelaki vs wanita

Sebelum ni aku x terfikir sgt pasal lelaki yg selalu dibandingkan dgn perempuan or perempuan yg selalu dbandingkan dgn lelaki..sbb aku percaya yg Allah ciptakan manusia yg mempunyai jantina yg berbeza ni ade sbb nya..

So, bila aku da melangkah dlm dunia yg baru iaitu dunia bekerja, aku da nmpk da ape yg org maksud kan dgn lelaki vs wanita..

Mengikut ape yg selalu aku dgr semase aku belajar, org akn selalu mengeluarkan pendpt yg mngatakan lelaki ni pemalas, tak berani, belajar main2, xpernah nak amik serious dlm ape yg die buat dan sbg nye la..kalau yg pelajar2 perempuan plak vice versa dari lelaki..

Keadaan ni terjadi adalah akibat drpd yg mane org lelaki ni lmbt mndpt kematangan dan kesedaran..bile da sedar, da xleh buat pape da..tpakse terima ngn ape yg ade..org perempuan plak, dorg ni terlalu nk kn kesempurnaan..sbb tu dorg sggop buat ape je utk nmpk sempurna..

TP bile aku masok je alam pekerjaan, situasi da lain..da nmpk da yg lelaki2 yg belum matang da jadi matang..mmg berkaliber dan org mmg nmpk kebolehan dorg..masalah yg dhadapi plak, org perempuan tak diberi peluang utk menunjukkan bakat dan kebolehan diri..lagi2 kalau bos nye lelaki jgk..so, yg perempuan ni dok la tgk lelaki buat keje yg best...

Kesimpulan nye, kite manusia..jgn la menilai seseorg mengikut gender or sexual orientation individu tu..sbb pada aku, semua tu ade sbb kenapa Allah jd kn hambaNya dlm keadaan yg berbeza jantina..masing2 ade peranan masing2..yg jd masalah bile masing2 x jalankan peranan masing2..sama2 la kite menghargai setiap insan kt dunia ni... :):):)

K la chow~~

No comments: